Eerste echt schoolweek - Reisverslag uit Krąków, Polen van Thomas Moons - WaarBenJij.nu Eerste echt schoolweek - Reisverslag uit Krąków, Polen van Thomas Moons - WaarBenJij.nu

Eerste echt schoolweek

Door: Tho

Blijf op de hoogte en volg Thomas

22 Oktober 2009 | Polen, Krąków

Het is nu dan toch echt begonnen. Het poolse schooljaar is nu officeel begonnen. Eigelijk zit het al weer op. En wat was het zwaar, 3 lessen gehad met een duur van 4,5 uur. Zoals je kunt voorstellen zijn we dus helemaal uitgeput. Grotendeels komt het door het uitgaan en telkens om 8 uur in je bed liggen.

Morgen heeft onze universiteit haar open dag. Aan ons is gevraagd of we de Nederlandse stand bemannen en meelopen in een modeshow. Stef en Bart doen mee aan de modeshow waarin ze zij aan zij met een poolse chick mogen lopen en ik ga op de stand staan om Nederland te promoten voor Poolse studenten die graag in Nl willen studeren.

Verder zijn de ouders van Stef vandaag aangekomen in Krakow en zijn zojuist bij ons op bezoek geweest. Ze zijn aardig verrast van Krakow en we zijn er zeker van dat ze het hier geweldig vinden. We hebben ze dus alle hotspots en tips doorgegeven.

Het aankomend weekend gaan we naar Slowakije toe. In eerste instantie zouden we gaan skydyven maar aangezien de kosten zo hoog zijn en de kans is te groot dat het afgelast wordt vanwege het slechte weer, gaan we er alleen naar toe voor de feesten. Natuurlijk gaan we even een bezoek brengen aan de thermische baden. Het schijnt dat het een geneeskrachtige werking heeft, we zijn benieuwd. Vanavond staan er weer 3 feesten op het programma dus het is weel volle bak.
Na het weekend weer een update. Dan meer over onze trip naar Slowakije.

Do widzenia

• 25 Oktober 2009 - 08:50

Maartje:

Dat studeren klink inderdaad erg zwaar :-) Hoe staat het met jullie Pools? Al wat woorden geleerd, of alleen Piwo?

• 06 Januari 2011 - 16:24

Inge:

Hee Thomas!

Ik ben Inge en vanaf Februari ga ik samen met een vriendin (Marieke) studeren in Krakau. Nu was ik aan het googlen geslagen voor informatie over apartementen o.a. en toen vond ik jou waarbenjij.nu. En nu vroegen wij ons af hoe jullie aan jullie appartement zijn gekomen? (want die ziet er wel goed uit!) Hebben jullie die via een website gevonden of via via? (andere tips zijn natuurlijk ook altijd welkom)

Groetjes,

Inge